Overlast station Winsum treft mensen met beperking

Foto: Archief WinsumNieuws

WINSUM – Op de redactie kwam de volgende melding binnen: “Zojuist kwam ik uit de trein, op station Winsum. Hier ging ook een meneer in een scootmobiel uit de trein. Helaas kan deze meneer het station van Winsum niet af, omdat de lift nog t/m 30 november buiten gebruik is. Hierdoor was die meneer genoodzaakt om te wachten op de volgende trein, uit te stappen in Baflo en het laatste stuk op zijn scootmobiel naar plaats van bestemming te rijden, namelijk Wehe Den Hoorn.Wat ik het ergste vind aan dit verhaal, is dat behalve op station Winsum, nergens wordt aangegeven dat de lift op dit station buiten gebruik is. Zeker omdat het nog deze hele maand duurt. Ook hebben wij in de trein controle gehad, deze conducteur had ook even kunnen vragen waar die meneer eruit moest, omdat deze conducteur wel weet dat de lift op station Winsum buiten gebruik is.”

Naar aanleiding van dit bericht hebben we Prorail om een reactie gevraagd.

De woordvoerder van ProRail stuurde het volgende bericht:

“Samen met zowel Arriva als NS hebben we de volgende communicatiemiddelen ingezet:

1)         Posters op de stations Winsum, Sauwerd en Baflo waarop staat van wanneer tot wanneer de lift op Winsum het niet doet én hoe je omreizen kunt (of een taxi kunt bellen: Nummer van Transvision staat op de poster);

2)         Omroepberichten over de werkzaamheden op Winsum, Baflo en Sauwerd;

3)         Informatie op de websites van Arriva, ProRail en NS;

4)         Informatie in de nieuwsbrief van Arriva;

5)         Advertentie in lokale Winsumse (!) krant;

6)         De kernboodschap en de Q&A zijn naar álle belangenverenigingen die wij kennen + de gemeente + Arriva + NS + ProRail Communicatie verstuurd met aan allen de vraag om deze informatie op te nemen op hun websites en/of in hun nieuwsbrieven.

 

Van een woordvoerder van Arriva ontvingen we het volgende bericht: Ervaring leert dat communicatie over werkzaamheden via andere kanalen effectiever is om zoveel mogelijk reizigers te informeren. Communicatie over de werkzaamheden aan de lift in Winsum verloopt in goed overleg met ProRail. Denk bijvoorbeeld aan posters die op de stations hangen, omroepberichten op de stations, advertenties in de krant en informatie via de reizigersnieuwsbrief.

Cookieinstellingen