Drukte BMWE- gemeenten zorgt voor irritatie

Foto: Openbaar domein

HET HOGELAND – De heer H. de M. komt vanmorgen op het gemeentehuis bij loket burgerzaken om zijn rijbewijs te laten verlengen . “Niet meer mogelijk dit jaar”, krijgt de inwoner van Bedum te horen. Het rijbewijs van De M. was reeds 3 maanden ongeldig. Helaas niet goed opgelet, dus maar gauw naar het gemeentehuis en dan krijg je dit te horen. Had een dag eerder moeten zijn, dan was het nog wel gelukt. Nu moet hij wachten tot volgend jaar, na 7 januari 2019, dan kan hij een afspraak maken om het paspoort te verlengen. “Dit zijn de zegeningen van de nieuwe gemeente Het Hogeland”, aldus H. de M.

 

D66 Het Hogeland stelde al vragen over service- verlening van de BMWE- gemeenten.

D66: “Zijn jullie aan termijnen gebonden aan het versturen van de brief waarin jullie melden dat een paspoort of id-kaart verloopt? Hoeveel weken horen er te zitten tussen brief en verloopdatum van id-bewijs/paspoort?” Op 10 of 11 december deze brieven ontvangen.

Verloopdatum beide ID-kaarten 2 januari 2019 in combinatie met de sluiting. Stel inwoner heeft een fulltime baan of is een scholier in Stad? Hoe klantvriendelijk is dit? Geef eens een cijfer voor klantvriendelijkheid?

Antwoord BMWE – gemeenten (Eemsmond): “Jullie vragen zijn uitgezet bij Team Burgerzaken. Wij hebben geprobeerd deze service tijdig en zorgvuldig te verlenen, zoals inwoners van ons gewend zijn. Helaas is dit in deze periode niet gelukt.”

Cookieinstellingen