Boodschappenservice Winsum: “We hebben een klant!”

Foto: Youtube

WINSUM – Afgelopen zondag ontstond het idee spontaan. Nu we thuis zitten kunnen we wellicht wat doen voor de mensen voor wie het niet verstandig of zelfs onmogelijk is om nog de deur uit te gaan. We gaan een boodschappenservice in Winsum beginnen!

Gauw zijn er wat telefoontjes gepleegd en is er een appgroep aangemaakt. Het lijkt te staan, maar aangezien we niet weten waar we aan beginnen wordt het voor ons ook een sprong in het diepe. Maar bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen en waar we ook tegenaan lopen, het lukt vast om het op te lossen!

Via WinsumNieuws kwam het nieuws de wereld in. Een hoop deelacties en likes. En dan is het ‘wachten’ tot het eerste telefoontje komt. Die bleef uit. Privéberichtjes en mailtjes van mensen die ook als vrijwilliger willen helpen waren er wel. In de appgroep kwamen we tot de conclusie dat het uitblijven van telefoontjes erop wijst dat mensen in Winsum gewoon goed om hun naasten denken. En dat is een fijne conclusie toch? In dat geval zijn wij het liefst overbodig.

“We hebben een klant!”

Tot woensdag een appje binnenkwam; een boodschappenlijstje van een gezin dat de deur niet uit kan. “We hebben een klant!” gaat het in de appgroep. Een hoop enthousiasme komt terug. Nu gaat het echt beginnen lijkt het. Eén van ons is met het lijstje boodschappen gaan doen: Toch bijzonder, boodschappen doen voor een ander. Ik loop door de supermarkt en heb toch hier en daar nog een vraag. Leermoment voor mezelf: beter doorvragen bij het opnemen van het boodschappenlijstje. Is dit de juist vruchtenhagel of zouden ze toch liever dat merk hebben? Een pond bonen of meer/ minder en dan bonen uit pot of vers? O, de eieren zijn helemaal op! Toen ik er echt niet uit kwam toch nog maar even een belletje gepleegd om te overleggen. Bij het gezin thuis staat keurig een kratje buiten. Ik pak de boodschappen in en bel aan. Vader komt naar buiten, moeder staat achter het glas. Beiden met een grote glimlach op het gezicht, blij met de boodschappen.

Tweede telefoontje

Donderdag kwam het tweede telefoontje. Een dame die liever niet meer naar de supermarkt gaat. “We hebben een klant” gaat het weer in de appgroep. Dit keer gaat een andere vrijwilliger op pad. De bestelling is nu verder uitgeschreven, een belletje vanuit de supermarkt is niet meer nodig. De boodschappen worden afgegeven. De dame vindt het geweldig dat we dit doen. En dat is het “Kleine moeite voor een groot plezier” aldus deze vrijwilliger.

Mocht u ook gebruik willen maken van de boodschappenservice neem dan gerust contact op met telefoonnummer: 06 29 424 845 (Tina Lantink). De boodschappen kunnen doorgegeven worden tot 19:00 uur ’s avonds. De volgende ochtend tussen 9:00 & 12:00 uur worden ze bij u thuis bezorgd.

Reacties