CDA wil ‘verbeterslag’ voor communicatie met de bevolking

Foto: Pixabay

HET HOGELAND – “Als fractie krijgen we regelmatig opmerkingen van inwoners dat men geen reactie krijgt op brieven en mails en dat men ook niet word teruggebeld. Ons inziens is hier nog wel een verbeterslag te maken,” zo stelde Kor Berghuis, fractievoorzitter van het CDA, op bedaarde kritische wijze.

“Communicatie is de belangrijkste vorm van dienstverlening. De afgelopen tijd zien we bijna iedere raadsvergadering voorbeelden dat dit niet altijd even goed gaat en dat is jammer. Ook zien we dat bij ingrijpende veranderingen in de dienstverlening de communicatie te wensen overlaat. Bijvoorbeeld bij het nieuwe afvalbeleid, gebruikers van dorpshuizen en ook volkstuintjes zijn niet of nauwelijks geïnformeerd. Dit komt aan het licht omdat de oude containers niet zijn omgewisseld. Kijk hier zorgvuldig naar,” zo hield hij B&W voor.

Burgemeester Henk Jan Bolding hield de raad voor dat er zich in de maanden september en oktober een explosie aan telefoontjes en mails naar de gemeente heeft voorgedaan: “Van dagelijks gemiddeld 300 naar 400. Die stijging had vooral betrekking op de afvalstoffen heffing. De man die dat voor zijn rekening kreeg heeft maar twee handen en kan een dergelijke golf aan vragen niet verwerken volgens de regels en termijnen die daar voor staan. We blijven er naar streven dat de communicatie met de bevolking op peil blijft.”/BM

Reacties