Onderzoek: cliënten tevreden over dienstverlening Wmo

Foto: Archief HN

HET HOGELAND – Het college van b. en w. heeft kennis genomen van de resultaten van een ‘cliëntervaringsonderzoek’ rond de Wmo over 2018. Voor het onderzoek werden ruim 1.900 inwoners benaderd. Daarop reageerden 780 Wmo-cliënten; een respons van 41 procent.

In het algemeen zijn de respondenten goed tot zeer goed te spreken over de dienstverlening. Dat geldt met name voor de contacten met de gemeente. De tevredenheid daarover steeg ten opzicht van 2017. Een meerderheid van de cliënten is verder goed te spreken over de kwaliteit van de geboden ondersteuning. Het effect van die ondersteuning wordt ook als goed beoordeeld. Verschil in dienstverlening tussen de vier gemeentelijke Wmo-loketten worden amper door cliënten ervaren, zo wijst het onderzoek uit. Gemeenten zijn verplicht dergelijke onderzoeken te houden. De resultaten worden ter kennisname voorgelegd aan de gemeenteraad. Het onderzoek werd uitgevoerd door AHA! marktonderzoek en marketingadvies.

Cookieinstellingen